Концепт-арт персонажа: розробка, створення та оформлення
Опубликованно 03.10.2018 00:53
Коли художник говорить про малюванні, то уявляє собі створення чогось гарного, незвичайного, збурюючої інших. Йому хочеться зацікавити кожного, хто подивиться на його роботу. Завдання художника при створенні концепту персонажа одна - зробити щось цікаве для інших. Робота починається з пошуку ідей. На цьому етапі у початківців виникає безліч думок про те, як зробити концепт-арт персонажа. У роботі художника головне - це вирішення завдання, яке він поставив перед собою сам або отримав від роботодавця. Тому в основі всього і повинна лежати саме ідея, яка потім буде відображена у вигляді зображення. Пошук ідей для створення персонажа
Деякі концептуальні художники починають не з ідей, а з реалізації. Вони задають собі питання про те, як зробити що-то, в результаті чого йдуть від суті завдання до обмірковування її деталей.
Коли художник, що створює концепт персонажа, думає про техніку та інструменти, що він концентрується на остаточному результаті і інструкціях, шукає в Інтернеті навчальні відео і процеси, де іншими малюється вже готова ідея. При цьому не пояснюється, що спонукало до створення цього персонажа. Тому в спробах напрацювати досвід потрібно задавати собі питання не «як?», а «чому?». Якими б не були кисті і прийоми художників, навіть якщо вони подобаються іншим, мова йде про зіткненні з результатом роботи. Спробувавши його повторити, можна навчитися тільки копіювання ідеї. Використання референсов
Копіювання готових результатів дослідження техніки допомагає при роботі з живописом, а в концепт-арт при створенні чого-небудь з нуля або при виникненні чітко поставленого завдання потрібно шукати щось всередині самого себе і опрацьовувати образ самостійно. Найчастіше початківці художники цього не роблять, так як в основному звертаються до референсам.
Референси не заборонені, але вони потрібні, як і теорія, тільки коли в процесі роботи над концепт-артом виникають питання. Наприклад, при створенні зброї для персонажа потрібно розуміти його конструкцію. При нестачі інформації все одно доводиться шукати її у всіх доступних джерелах. Але до цього, перед тим як намалювати концепт-арт персонажа, у художника обов'язково повинна бути готова ідея. Важливість самостійної роботи
Просто переробляючи вже готові образи, а не створюючи нові, художник сам швидко втомиться від цього, а також не буде цікавий замовнику, так як не зможе генерувати ідеї на належному рівні. Практика показує, що для створення концепт-арт персонажа все частіше потрібні саме художники-розробники, готові генерувати ідеї. Але відразу створити щось неможливо. Для того щоб говорити, треба знати мову, знання літер та вміння складати їх у слова. Також і у концепт-арт. Спочатку з'являється думка, яку потрібно розповісти, потім вона передається в словах і фразах. Напрацювання при створенні персонажа з нуля
Чим більше у художника обсяг напрацювань, тим частіше він задає собі питання "чому?", а не "як?". Напрацювання - це ставлення до пластики, обсягами, особливості роботи з формою. З поліпшенням навичок з'являються і готові рішення, коли потрібно щось зобразити. Але ідея завжди первинна. І тільки після її виникнення потрібно братися за інструменти та реалізовувати її.
Якщо реалізація концепт-арту персонажа ставиться на перше місце, то варто задуматися. Інформація, доступна з відкритих джерел, - це сформована ідея відбулися художників. Тому просто з разу в раз займатися копіюванням чужих ідей, якщо є бажання стати професіоналом, це не вихід. Якщо художник не знаходиться в діалозі з самим собою, йому складно буде створювати щось оригінальне. Як стати автором концепт-артів
На питання про те, як стати концепт-художником, деякі люди очікують отримати у відповідь-інструкцію або курс інструментах. Професіонали ж найчастіше задають зустрічне запитання про те, чому у них виникло таке бажання. Після чого з'ясовується, що чіткого розуміння посадових обов'язків і процесу роботи над артом немає. Є лише розуміння, що це цікаво. Але спочатку потрібно вивчити повсякденні речі, той самий алфавіт концепт-арту. Після цього необхідно навчитися складати з простих елементів складні конструкції і з їх допомогою отримувати з себе самих емоційну складову, розмовляти з самими собою і працювати зі своїм внутрішнім світом. Потім з'являється історія - розповідь про героя. В цьому і полягає процес створення концепту персонажа. Якщо вона цікава і сподобається глядачеві - мета досягнута. Якщо ні - це буде корисним досвідом і перетвориться на напрацювання.
Складнощі в роботі художника
Іноді перед художником стоїть завдання швидко зробити концепт, узгодити його, намалювати і здати результат у гарному якості. Зрозуміло, що в такому випадку колись проживати героя і шукати своє внутрішнє відчуття - яка у нього буде постава, що він буде носити і де він живе. Тому елемента занурення не відбувається. Робота в такому режимі відбувається в потоці, що здатне повністю знищити творчість. В результаті художник може втратити інтерес до професії, не отримуючи ніякого задоволення від роботи. Насамперед у будь-якому творчому процесі важливі саме внутрішні відчуття, пошук власної ролі в подіях і реалізація себе. Задоволення від того, що у художника вийшло щось розповісти через творчість, особливо якщо глядач це схвалив. Співвідношення маси і габаритів об'єктів в концепті
Прості, базові елементи художньої мови лежать в основі всього - не важливо, чи потрібно намалювати одиночний об'єкт або складну локацію. По своїй суті, створення чого-небудь починається з примітивів. Частою помилкою початківців художників, що видає непрофесіоналізм, є присутність у вирішенні ліній товщини, яка однакова по всьому об'єкту. Якщо товщина всіх елементів об'єкта не змінюється, створюється відчуття нереалістичність. Розуміння художником різниці мас, уміння виділяти головне і залежне викликає інтерес до об'єкта.
Тому важливо пам'ятати, що в будь-якому изображаемом предметі не повинно бути близьких за масою об'єктів, особливо якщо вони різної спрямованості. Всі елементи повинні мати свою пластику і, природно, розташовуватися на своїх місцях. Габарити потрібно розподіляти так, щоб очам глядача було за що зачепитися і на чому відпочити. Як виробляється стиль концепт-художника
У будь-якому зображенні є свій лад, де виділяється головне і залежне. Геометрія і пластика у кожного художника виробляється своя. Цю особливість прийнято називати манерою або стилем. Тому крім продумування мас і того, як вони будуть розподілені в об'єкті, важлива також подача матеріалу. Особливо це стосується скетчів. Увагу привертають не складні, деталізовані форми, а характер, живий стиль. Тому пластику повинна оживляти предмет. Лінія додає ефектності всієї композиції. Такий навик з часом напрацьовується сам. Але всередині творця постійно повинен вестися діалог з самим собою. Саме власні відчуття пластики художником і створюють привабливість концепт-арту.
Особливості роботи з примітивами
Незважаючи на те, що всі предмети сильно відрізняються один від одного, підхід до їх побудови та реалізації здійснюється за одним і тим же канонам. Все починається з примітивних фігур - кіл, квадратів, трикутників. З їх допомогою цікаво і досить легко шукати маси. Звернення до примітивів - те, з чого починається будь-який малюнок, так як йти від простого до складного вигідно. Це допомагає уникнути помилок при подальшій деталізації.
Концепт-арти фентезі-персонажів або героїв ігор також починаються з примітивів. Вони здатні розповісти про характер об'єкта, допомагають відпрацьовувати і удосконалювати його. Якщо починати відразу з деталей, то можна легко помилитися в габаритах і стосовно головного і залежного. В результаті глядачеві буде просто неприємно дивитися на картинку, так як він не зможе виділити основний об'єкт, як би він не був деталізований. Тому важливо на етапі примітивів зрозуміти, як характер об'єкта і завдання художника впливають на геометрію концепту, а потім вибудовувати потрібну концепцію. Так і напрацьовується власне сприйняття об'єкта.
Пошук асоціацій і робота з образами
Пошук примітивів і варіативність мас - одна з найважливіших задач при розробці концептів персонажів ігор, фільмів і т. д. Маса і габарити відносяться до поверхні. Допомогти визначити правильне співвідношення допомагає визначення словом. Наприклад, позначивши предмет як важкий, асоціативно можна вибрати для нього потрібну форму і розмір. Тому для вирішення завдань потрібно використовувати словесні ключі і, відштовхуючись від них, створювати асоціації та базової геометрії.
Допомагає і робота з шарами, пересуваючи які простіше створювати різні відчуття і розподіл мас. Фон у концепт-арт не потрібен, він або сірий або білий. Кольором можна виділяти деталі, але головне - це інформація. Не варто маскувати її зайвими доповненнями, які в підсумку заважають огляду роботи. Всі силуети повинні викладатися чітко і легко. Пошук ідей, варіацій концептів через примітиви, грамотна робота з лініями і правильне побудова - це база при створенні концепту персонажа. Автор: Марія Штернберг 29 Липня, 2018
Категория: Компьютеры