Чому хриплять колонки. Причини і способи усунення хрипів в динаміках


Опубликованно 12.08.2018 20:41

Чому хриплять колонки. Причини і способи усунення хрипів в динаміках

Ніщо так не затьмарює автолюбителя в дорозі або меломана при прослуховуванні улюблених треків, як раптова поява хрипів в аудіосистемі. При цьому найчастіше буває досить нелегко визначити причину того, чому хриплять колонки в зовсім новій акустиці. Причини

З'явитися хрипи в колонках можуть фактично на будь-якому проміжному етапі обробки сигналу. Головним завданням у такому разі стає виявлення джерела збоїв в роботі акустичної системи, знаходження проблемного місця, з-за якого хриплять колонки. Що робити при успішному визначенні роботу сайту буде залежати від причини поломки і характеру пошкодження.

У більшості випадків колонки починають хрипіти з-за підсилювача. Хрип тоді є лише чутними нелінійними спотвореннями. Виникають ці спотворення із-за недостатнього зміщення підсилювального елемента при його введенні в лінійний режим, в якому працює мікросхема підсилювача.

Без спеціальних знань в електронних мікросхемах і навичок роботи з паяльником усунути проблему самостійно у даній ситуації проблематично, а тому слід віднести хрипящую колонку в сервісний центр.

Хрипіння і шипіння динаміків

Часто з ситуацією, коли хрипить динамік або відразу вся акустична система, стикаються автомобілісти. Більшість скарг надходить відразу ж після установки нових колонок або магнітоли в автомобілі. Іноді проблема вирішується найпростішим способом.

Справа в тому, що деякі сприймають шипіння динаміків аудіосистеми як хрип. Вони спостерігають, крутячи в машині ручку магнітоли, що при збільшенні гучності колонки хриплять, хоча в дійсності вони видають сильне шипіння. Якщо його чути з усіх підключених динаміків, то причина, швидше за все, погано сумісних колонках та магнітоли. Зазвичай таке відбувається при дуже великій потужності підсилювача щодо акустичної системи.

Відповідність потужності акустики і підсилювача

Варто відзначити, що середня автомагнітола видає 45-55 Вт потужності. Автомобільні колонки мають потужність близько 20-40 Вт або більше. Як правило, виробники на коробках і магазини в картках товару воліють вказувати пікову потужність акустики або RMS-вати. Для отримання реального значення заявлене потрібно поділити приблизно на 10. Тобто типові 300-ватні колонки видають в реальності близько 30 Вт номінальної гучності. Все це відноситься і до побутових комп'ютерних колонок. Діагностика хриплять колонок

Слід попередньо проаналізувати ситуації, в яких чутні сторонні шуми, призвуки і хрипи. Тільки після цього можна зрозуміти, чому хриплять колонки або окремі динаміки. Для початку треба відповісти на два основних питання для локалізації несправності: Хрипить один динамік або все відразу? На максимальної або мінімальної гучності найкраще чути хрипи?

Хрипіння в одному динаміці або всіх колонках

Одночасний хрип всіх динаміків пов'язаний або з неправильним підбором підсилювача (описано вище), або проблема криється в поганому контакті, неякісних проводах або износившемся роз'ємі на магнітолі. Останнє можливо, коли всі динаміки підключаються через один вхід. Також не виключений одночасний вихід з ладу всіх колонок, однак це малоймовірно.

Якщо тільки один динамік хрипить, то варто перевірити контакти на корозію і роз'єм на магнітолі. Аналогічно тестується провід та якість контакту з роз'ємом. Швидким способом перевірити динамік є підключення замість нього свідомо справного. Якщо при цьому хрипи пропали — старий динамік доведеться міняти або ремонтувати.

Хрипи на мінімумі або максимумі гучності

Причина того, чому хрипить колонка на мінімальній гучності, майже завжди криється в самому динаміці. Нерідко дріт від клеми до котушці по ходу використання відламуються або перетираються. З-за поганого контакту виникає хрипіння, усунути яку можна тільки пайкою нових дротів. Важливо врахувати, що вони повинні бути точно такими ж по перерізу.

На максимальній гучності більшість проблем виникає на виході підсилювача звуку. Спотворення у вигляді хрипів з'являються при великому навантаженні. Підсилювач з нею не може впоратися з-за пробитого конденсатора, який необхідно замінити на новий. Іншою причиною може послужити потрапляння вологи в підвіс динаміка. Заміна підвісу, що розтягнулася від вологи, також допустима. Третьою причиною хрипів на високих рівнях гучності прийнято вважати бруд в динаміці. Для ремонту необхідно зняти підвіс і дифузор, а після акуратно продути динамік компресором.

Це лише основні причини того, чому хриплять колонки. Якщо зазначені маніпуляції не призводять до позитивного ефекту, то динамікам не обійтися без професійного огляду в сервісному центрі. Автор: Денис Дмитрієв 12 Серпня, 2018



Категория: Мобильные технологии